:: Sahabat Setia Blog Cinta Itu Indah ::

Shoplinks

Isnin, 8 Ogos 2016

Kisah Zahra : Kuat Membebel


Kisah Zahra : Kuat Membebel


Assalammualaikum.. Hai..

Rasa macam tak percaya je, bulan depan zara genap 2tahun. Rasa macam baru je beranakkan dia. Rupa dah 2tahun dah. Haha..
Kena la terima kenyataan. Zara dah besar. Dah boleh ada adik dah. 


Sekarang ni kuat membebel juga zara ni. Ada je yang disembangkan. Kalau paham, paham la juga apa yang dia nak. Kalau keluar cakap mexico ke, italy ke, jerman ke, jepun ke, tetap tak paham juga la. 

Antara yang boleh dipahamkan tu, macam sebutan sebutir sebutir la. 

Mama = Mama
Daddy = Didi
Atok = Atukk
Opah = Upah
Nenek = Neni
Tak Ada = Tade
Abang = Abam
Kakak = Tatak
Buah = Uaahh
Lori = Luwii
Seluar = Uwaar
Berak = Yak
Sayur = Ayoo
Bird = Bird
Fish = Dish
Air = Air
ASusu = Air Uteh (susu warna putih)
Kucing = Tuting
Cat = Nyiau
Duduk bawah = dok awah
Butang = Tutang
Shampu = Pupu
Rama-rama = Ama-ama
Kartun = Aton
Sudu = Dudu
Teddy bear = Baby
Kuda = Tude

Ni antara yang mama dia ingat la. Hehe.. Boleh la kan. Setahun 10bulan 21hari, dah boleh bertutur sikit sikit. 

7 ulasan:

  1. alhamdulillah...
    good zahra :)

    BalasPadam
  2. hihihi.. kakak arissa pun pelat huruf K, panggilan nama dia kak yong jadi 'tayong'. cumell je bila sebut.

    BalasPadam
  3. Comel nye zahra punya sebutan. Dah byk dah bole sebut tu. Alhamdulillah.

    BalasPadam
  4. Ala2...comel je...mcm azwa gak kuat bertanya n bebel2..hahaha

    BalasPadam
  5. comel zahra...thaqif pun dah 2tahun lebih, dok membebel menyanyi jelah xkira masa, jenuh nak jawab persoalan dia

    BalasPadam
  6. Alhamdulilah dah boleh sikit2 kan. janji mama kena rajin sembang dengan dia je. guna Bahasa yang betul insyaAllah lama2 dia sendiri boleh betulkan mana yang pelat tu ;)

    BalasPadam