Review : Pelamin

Monday 18 November 2013

Assalamualaikum, selamat malam..

review lagi? erm.. ntah bila la nak habis ye.. hehehe.. bajet review la sangat.. tapi niat sekadar nak sharing je lebih.. mana tahu dapat bagi ilham kat kengkawan ke, ye dok??

kali ni tentang pelamin pula.. pelamin saya simple je.. saya ni tak reti nak pilih-pilih pelamin sangat. takut sarat sangat, nampak macam over pula.. kalau nampak simple sangat, kang orang kata kita ni terlalu save bajet pula kan.. selalunya gitu la kata orang sekelilingkan..

actually saya punya preparation kawin ni banyak mak abah yang tolong.. kalau dari segi kewangan tu, jangan dikata la kan.. memang dari dorang.. dari segi pandangan ok ke tak, saya bagi dorang buat keputusan. kita sebagai anak ni mengalah je la.. janji dorang bahagia, kita pun otomatik akan rasa bahagia juga kan.. cuma bagi pendapat sikit-sikit, ok la kan dari senyap je..

ok, dah melalut panjang sangat.. haha.. meh kita share gambar pelamin saya yang simple tu ye..



bagi saya ok la pelamin ni.. haha.. sendiri pilih, sendiri la kata ok kan? :p  tak sarat sangat kan? then saya ni jenis tak suka  bangku panjang tu.. terasa tak ekslusif je.. huahaha..
then saya tak suka nanti orang berhimpit-himpit time nak ambik gambar..
amboiiii.. bajet sangat la raja sehari tu kan.. sampai orang nak berhimpit sikit pun tak boleh.. :p


ok.. zoom sikit bahagian atas tu.. actually tak silap saya masa bincang nak bunga yang berjurai-jurai.. mungkin akak tu lupa kut.. then dia pasang daun-daun putih ni.. saya ni pula jenis tak suka nak kondem kerja orang.. janji cantik ok la.. tak kan nak suh akk tu buka balik kan..

yang penting mak ngan abh puashati dengan hasilnya, ok la kan.. masa pelamin ni siap dipasang, rasa hati tu macam.. 'Ya Allah.. pelamin aku ke ni.. aku yang akan duk kat pelamin sendiri? ..' Macam tak caya pun ada.. yela, selalu kalau pergi kenduri mana-mana, dah confirm la akan ambik gambar kat pelamin kan..

bila kena turn pelamin sendiri, rasa ntah la.. teruja ada, rasa kelakar pun ada.. tapi buat cool je.. hehehe.. yang penting, dah merasa dduk kat pelamin sendiri. pelamin yang diinginkan.. ikutkan abah suh buat dalam umah. sebab nak majlis sanding ni tuk family je.. tapi atas sebab tertentu, kena juga buat kat luar. still dalam kawasan umah lagi la..

ok laa, dah kebetulan kita ni dalam sesi mereview segala aspek majlis kawin, sambil tu kita promote la mana yang boleh yerk..

pelamin ni saya ambik dari butik B&R bridal.. kalau berkenan, sila la tengok kat fb tu ye.. tak pun nak buat rujukan ke tuk pelamin korang.. :)

ok laa..sekian tuk review saya bab pelamin.. nanti kita sambung review lagi ye.. mekasih sebab sudi singgah baca blog kita.. ;)

24 comments

  1. daun2 putih tu saya rasa unit, cantik bila bland dengan gold n merah :)

    ReplyDelete
  2. cantik simple nice and elegant mimie...

    ReplyDelete
  3. Suka2.. Canti sangat.. Part daun2 putih tu berkenan pulak.. =)
    http://miezashaklee.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. cantik sangat. saya suka saya suka ^^

    ReplyDelete
  5. I like the white flowers!! Cantik <3

    ReplyDelete
  6. Simple and elegant.. Lajunya mimie review... Sara baru kedek2 nk review... Hahahaha

    ReplyDelete
  7. cantik pelamintu..suke combination color die..simple but nice

    ReplyDelete
  8. cantik sgt pelamin tuhh...tp mak abah akak memg x bagi ada pelamin...ada hukumnya tersendiri...siyes, decoration tuh memg ohsem!

    ReplyDelete
  9. nice & simple ada nmpk jg lah ciri2 eksklusif..

    ReplyDelete
  10. cantik pelamin..bunga putih tu cantik..menaikkan seri pelamin..:)

    ReplyDelete
  11. cantik.. janji ada merah ye mimie? hahaha

    ReplyDelete
  12. cantik pelaminnya...simple tapi nampak mewah

    ReplyDelete
  13. cantik daun jurai-jurai tuh kak oii .. jelez I tengok taw .. hee

    ReplyDelete
  14. cantik, simple je. tak saba nak tunggu pelamin sendiri ni hehehe

    ReplyDelete
  15. Cntik mimie.smple lg bgus.jnji mata kta best memandang :)

    ReplyDelete
  16. cantik pelamin...
    rasa nak sanding lagi sekali je....

    ReplyDelete
  17. nice!!! :D

    psst~entah kenapa hari ni boleh lepas plak bukak social media..apa lagi....amek la peluang..huahua

    ReplyDelete
  18. cantik la mimie..
    kombinasi warnanya

    ReplyDelete
  19. 40 kali lebih cantik dari pelamin akak tau. bertuah orang sekarang ni

    ReplyDelete
  20. Tp bnga putih ni tgh trend la dear..kat karnival ad je plmin gini

    ReplyDelete
  21. cantik pelamin.. putih yang elegan gitu.. anis suka high chair tu.. mase sanding haritu anis tak dapat kerusi tu.. dapat yang Cleopatra tu je.. tak syok.. hehehe

    ReplyDelete