Review : Majlis Akad Nikah [Part 1]

Thursday 7 November 2013

Assalamualaikum, selamat malam..
autopublish.

ok la.. saya sambung review lagi ye. macam terlangkau-langkau sikit. janji ada eh. ikut pada gambar yang ada dulu.

pagi sabtu tu saya tak ingat bangun pukul berapa. rasanya 6 lebih. malam tido pukul 3pagi. hebattttt sangat kan. bape hari juga la tido pukul 3. ok, bangun pagi tu terus mandi. sebab pagi nikah kan. nak siap bermakeup lagi. saya nikah pukul 10 pagi. pukul 8 kak liza datang makeupkan.

pagi sebelum akad nikah semua tu, saya still buat itu ini. sampai kena tegur ngan makcik, akak-akak sedara.
dorang tanya, apa perasaan nak kawin. jawapan saya 'tak rasa pape pun'.. haha!..

yup.. itu yang saya rasa sampai masa saya dinikahkan. terasa sangat cool la pula. bagi saya elok macam tu. sebab kita tak rasa gabra kan? tak kalut sangat fikir pasal nikah & majlis.


cool x muka saya? :p

cuma kalut sikit bila ustaz yang nak nikahkan saya call.. tanya nak nikah ke xnak. napa xde orang lagi. haha..time tu kalut la terjerit kat family suh cepat. call en.suami suh cepat. tapi masa tu baru pukul 9.40 pagi kalau tak silap saya.

ada 1 kes bila majlis nikah nak berlangsung. rasa nak nangis pun ada. time tu la baru berpeluh tapak tangan. seram sejuk tu xde la sangat. tetiba kaki saya krem. kebas. langsung xde rasa bila dipegang. mungkin duduk statik je kut. last-last minta pengapit saya min maya picitkan kaki saya. tapi still sama.

last-last tukar posisi kaki. lega sikit. pastu kebas balik. adeh.. dugaan betul sampai dah nak nikah pun. 

still cool.. ehemm..

saat dinikahkan..

mohon restu dari mak & mak mertua.. time ni memang menitik habis la airmata tanpa diduga.. mak pun merah je mata. saya dah tak peduli dah.. 


selesai akad nikah abah & en.suami solat sunat 2rakaat..

saya menanti dengan penuh ketenangan.. ;)

saat menanti en.suami & abh selesai solat sunat..

to be continue ..

21 comments

  1. Cantik mimie..sya plk yg terbyg2 ni..haha..mimie dtg mlaka nnti jgn lupa bgtau eh :)

    ReplyDelete
  2. tahniah wah comelnya time nikah :)

    ReplyDelete
  3. Alolo...comelnya adik..tahniah dik :)

    ReplyDelete
  4. terasa sedih ek bila nak dinikahkan.....ingat tu segala tanggungjawab telah beralih kepada suami......huhu

    ReplyDelete
  5. Wahhh..sweet jer mimie...good luck menempuh alam rumahtangga.. (^_^)

    ReplyDelete
  6. time akad nikah mmg sedih gila.nk nangis lak akk baca entry mimi ni.

    ReplyDelete
  7. semoga menjadi isteri mithali ye kak mimie ^^

    ReplyDelete
  8. cool lha sgt kan sampai krem kaki2 .. hee

    ReplyDelete