Tolong Jangan Buat Macam Tu Okeh?

Thursday 9 May 2013

assalamualaikum dan salam sejahtera buat sahabat setia disini.. 

entry ni rasanya kalau saya tulis pun, ramai orang pun dah tulis dalam blog masing-masing juga.. dah lama saya nak tulis, tapi sebab dah selalu sangat baca entry camtu, maka niat tu terpaksa di perap dulu.. tunggu sampai satu masa baru saya akan buat..

dah harini saya rasa macam nak juga tulis.. saya tak tahu nak tegur mereka ni macam mana.. kang kita cakap tak beradab, memang la mara kan.. so dekat sini saya rasa, baik saya tegur elok-elok..



awak, awak, awak yang suka tinggalkan pesanan kat shoutbox tu saya tak kisah sangat.. kalau boleh tinggalkan sekali link blog korang yang sebenar ye.. senang saya nak singgah balik.. kadang-kadang korang baru follow sini, tapi saya tak boleh nak follow balik sebab tak jumpa link blog korang..

tapi paling saya tak suka, bila kita click pada link tu, dengan semangat nak balas kunjungan, korang letak link iklan churp-churp korang, 8share korang.. adik-adik ke akak akak ke, abang-abang ke, please la ye.. tolong jangan buat macam tu!!.. saya tak suka..

kalau nak minta saya click, sila tinggalkan pesanan baik-baik.. saya sudi je tolong.. tinggalkan link blog korang je, then inform.. jangan risau, kalau korang tak tinggalkan pesanan suh click pun, saya tetap akan tolong click.. sebab kita sama-sama perlu tolong antara 1 sama lain..

tolong jangan nak pentingkan diri sendiri je.. banyak kali dah saya jumpa..tapi malas nak buat entry camtu. takut orang kata kita ni kuat melenting.. tapi bukan tu maksud saya.. cuma saya nak korang singgah la dengan cara lek lok.. ni tidak, singgah semata-mata nak suh klik.. memang korang dapat untung.. tu rezeki korang.. tapi cara camtu tak sopan ok..

tapi saya tahu, ramai yang buat camtu pangkat adik-adik.. wahai adik-adik sekalian.. kalau korang nak akk tolong korang, bagitahu je.. takyah buat camtu ye.. akk tak suka!.. macam orang tak matang je camtu..

selama saya berblog ni, seingat saya, saya belum pernah buat macam tu lagi dekat orang.. bukan nak puji diri, tapi kita jangan pentingkan diri sendiri je ok.. then, silap-silap awk buat macam tu selalu, orang xnak dah singgah blog awk balik. 

betul tak?


29 comments

  1. baby comel :
    -tak cakap pun awk buat cmtu.. :)

    ReplyDelete
  2. urmm saye selalu memang selalu.............kene camtu!!bosan sangat buang je cbox tu suruh klik tapi kluar mende lain ishhh geram2!

    ReplyDelete
  3. Sng je cranya... Sebenarnya... Msa ltak je cursor kt link atau nma tu..belah bwah browser tu akn naik link apa disebalik hyperlink tu... Sy letak je cursor.. lau tgk bwh browser tu..kt tmpt loading tu..churp2..atau ạpa link slain blog sy x klik.. Blh try t ea..

    ReplyDelete
  4. sabar ye cik mimi..
    pnh jgk dpt cmtu..ignore je la..sabo..

    ReplyDelete
  5. Akak pun selalu kena. Kekadang tu terkena bila semangat nak klik link dalam entri. Tgk tajuk kemain. Sekali iklan. Macam kena tipu jer. Tak yah buat mcm tu pun. Kalau org sudi. Org akan klik gak iklan kat blog kita.

    ReplyDelete
  6. mmg...hish..geram tau..hehe..tp akk bleh tgk tu link ke mane..dey all ni..pon dulu blogging x de cmni pon :)

    ReplyDelete
  7. heemm.. teman pun geram jugak, mmg ada yg buat mcm 2 kat cbox teman.. ingat nk klik bw diorg lik.. tp tgk2 terus ke link iklan.. hemm .. sabo jelea.. rasa mcm dimain2kan pun ada..

    ReplyDelete
  8. KALAU SAYA, SAYA TAK KLIK DULU, SAYA JUST HALAKAN CURSOR KAT NAMA TU DULU. THEN, LINK AKAN KELUAR KAT SEBELAH BAWAH KIRI BLOG. DARI SITU SAYA TAU TU IKLAN ATAUPUN BUKAN.

    ReplyDelete
  9. Shaila pun selalu terkena..kdg2 blog iklan product pun ade buat...ignore n sabar je la...

    ReplyDelete
  10. hahahaha...kakak mimie sudah melenting...larikkkk!!!

    ReplyDelete
  11. belum pernah lg kena sbb tak ada letak shtbox..tapi mmg tak eloklah buat mcm tu..sabra jela ya Mimie

    ReplyDelete
  12. Betul tu.
    bila kena macam tu kadang-kadang jadi malas nak ke blog tu dah.

    ReplyDelete
  13. mimi afiqah :
    -amboi..smpai buang cbox ye..hehe.. mara sngt tu.. :)

    maria firdz :
    -oo..tahu2.. tp kdng kita ni tak sngka la kan.. tu yang main klik je tu.. ok2.. nti lepas ni sya buat cmtu..hehe

    zaza nizam :
    -eh, kak zaza tak.. :)

    nur faezah abdullah :
    -memang tak jujur.. =)

    puanzaniff :
    -hehe.. sntiasa sabar eja.. sebab tu la selalu kena.. ;)

    fizalinolie :
    -haa, betul tu kak.. sama la ngan saya pun.. kalau tak bgthu pun orng akan faham kan..

    yan shamba :
    -erm..tu la, lepas ni kena camtu la nmpknya yan..bukan berkira, kita ajar skit..hehe

    harith iskandar :
    -haha.. dgr baik2.. :p

    tenku butang :
    -erm..tu la yang kita rasa juga..

    isabel diaz :
    -erm, tu la, pasni akk kena buat camtu la..kena beringat..

    secret of shaila :
    -tu la..kdng iklan mngarut2 je..

    cik puan fadli :
    -hahahaa.. melenting la sngt kak..

    mama rey :
    -sntiasa sabar ni mama rey..hehe

    pokok mnggis depan rumah :
    -yup..betull..

    ReplyDelete
  14. Dina pon tak suke orang camtu . cakap kat cbox : singgah . Tapi rupe2nye link iklan . tak jujur betol .

    ReplyDelete
  15. selalu juga jadi mcm ni sys..nk follow blik tak blh..prefer ltk link kt shoutbox.

    ReplyDelete
  16. lebih baik wat satu entry suh orang klik iklan kan senang...bile dye wat kat shoutbox camtuh orang rase marahlah....huhuhuhuh!!!!

    ReplyDelete
  17. Banyak2 yang kak mimie senaraikan..azwa paling menyampah dengan yang letak iklan tu..hehe..

    ReplyDelete
  18. Betol tu dik...nak mintak tolong..biarlah dengan adap sopan kita...orang pun tak segan-segan nak klik kan..hihi...cik akak dah klik balik iklan adik tu..makseh tambahkan tabungan cik akak tu..hihi...:)

    ReplyDelete
  19. xsuka org letak nama bla klik iklan. berderet plek tu..

    ReplyDelete
  20. mungkin tak perlu ada shoutbox tu..

    ReplyDelete
  21. lissa x pernah buat cm tuu.. tapi selalu kena.. sampai kadang2 ragu2 nk buka link dekat shoutbox.. huhu

    *lissa cuit tabung akak yaa.. bagi banyak sikit.. hehe

    ReplyDelete
  22. betul sangat2 mimie... sokong entry ni ! diorng nii mmg suke cr yg xhalal.. huhu mar ad ikut tuto yg kopipasta buat, dh xde sgt iklan2 cmtu huhu kalau x rimasss sgtt.

    ReplyDelete
  23. sblm klik any link cuba lalu kan cursor tu pada link.. pastu kat bawah sebelah kiri akan keluar full link apa boleh tgk dulu sblm klik.. sara buat camtu sb x nak kene tipu.. huhu..

    ReplyDelete
  24. Sudah lama tidak mengunakan shoutbox ini.

    ReplyDelete
  25. batu adventure :
    -tima kasih kerana sudi singgah sini.. :)

    nur irdina :
    -erm..tu la.. tak baik la camtu kan..

    sya chot :
    -tu la..susah kan bila jadi camtu..

    pheonix :
    -yup..betul.. buat je entry camtu.. senang kan..

    azwar syuhada :
    -hehe.. tu la pasal..sabar je la kan.. :)

    nao mei :
    -yup..betul..adab sopan tu yang penting..mekasih kak.. :)

    hana hadi :
    -erm..tu la kn..

    zulkarnain :
    -susah juga kalau xde..sebab situ senang nak tinggal msg dgn simple..

    lissa lalissa :
    -erm..tu la lissa..sabar je la kn..

    mekasih lissa.. :)

    mar haini :
    -erm.. tu la..kalau nk kita tolong, cakap je terus kan..orng akn tolong balik..

    sarahhernyzar :
    -kita kdng nak cepat..tak terpikir bnda tu..tu yang main click je..

    aku biomed :
    - :)

    ReplyDelete