Kuatkan Hati Ini..

Saturday 16 June 2012

assalamualaikum...


alhamdulillah..harini dapat dating dengan incik tunang...dating dalam tipon je..itu je yang mampu buat setakat ni..tu pun dah teramat amat syukur nya..maklum la, dah kat 3 minggu rasanya xdapat berbual..macam dulu dulu..


saya rindukan saat itu..saya rindu kan saat saat dimana masa incik tunang bertugas kat kem gemas..  =(   time tu menggila call..tengah malam kadang-kadang sampai 3kali buat super saver.. kadang sampai ke subuh berborak..


harini terlerai sikit segala rindu!.. rindu lepas tunang ni rasa macam pelik..rasa lain macam..rasa macam kalau dah menggila rindu, kalau boleh nak jumpa terus..tapi saya tak mampu lakukan semua tu!.. masih belum mampu.. =(
kalau ini la ujian Allah untuk kebahagiaan kami 1hari nanti..saya terima dengan redha..


tadi pagi sembang ngan incik tunang pasal hal latihan dia, hal kerja dia..hal dia nanti kena bertugas kat lubnan..dia kata dia memang habis latihan 22hb jun 12 ni..tapi xtahu lagi dapat cuti bila..sebab cuti ikut peringkat.. guuullppp.. terkesima jap dengar camtu..
dia tetap pujuk kata akan juga datang sini jumpa saya..


memang kena jumpa pun..saya xsanggup nak tanggung semua rindu-rindu ni sorang sorang..lagipun ni jelah masa yang ada kan sebelum abng bertugas kat sana..lepas ni xde dah nak super saver..xde dah masa nak calling-calling sesaja..xde dah kan nak mesej-mesej..  =(


incik tunang tetiba je cakap macam ni..


" syng doakan abng selalu ye..tiap kali solat..doakan abng selamat pergi, selamat balik sini "


saya hanya mampu jawap "sentiasa abng".. xmampu dah nak luah lagi..tersangat sebak..mengalir airmata..
memang setiap kali solat, saya sntiasa doakan mcm tu..start dari dia kena latihan lagi..


saya cuma nak tunang saya selamat je bertugas kat sana..mungkin orng lain yang x alami, xtahu apa yang saya rasa..tiap malam saya sentiasa terfikir sume tu..lagi-lagi sekarang ni susah nak tido. macam-macam dalam fikiran..


'' Ya Allah..bagilah kekuatan dihati ini..keatas diri ini..itu saja yang mampu untuk diri ini bertahan diatas setiap ujian yang Engkau bagi..
mungkin inilah ujian buat diriku, dan dihari akan datang Engkau akan berikan kebahagiaan..
Diri ini terima dengan hati yang redha..''


"Tiada apa yang saya harapkan..moga tunang saya selamat pergi & selamat kembali kesini nanti.. "


Doakan kebahagiaan untuk kami berdua ye.. 













Post a Comment